Jste zde

XRAY Touring Car ARS náprava a proč ji použit

Součástí každé stavebnice XRAY T4 je i zadní samo natáčecí náprava. Většina z Vás se ji však z různých důvodu rozhodla nepoužít. Ale my Vám možná dáme impuls, aby jste ji přece jen vyzkoušeli.

 

Ano, každý podvozek XRAY jak je známo funguje skvěle v základním nastavení a s klasickou zadní pevnou nápravou, u které si jen nastavíme dle sebe určitou sbíhavost (čím větší, tím je auto ve výjezdu ze zatáčky klidnější, ale méně zatáčí, a navíc v kategorii Stock, kde jsou slabé motory, má velká sbíhavost za následek menší rychlost na rovinkách).

 

Naše spokojenost s jistými jízdními vlastnostmi nás tedy zřejmě nenutí ARS nápravu použit. Avšak pokud se jedna o asfaltový povrch a je k dispozici solidní přilnavost, věřte, že neuděláte použitím ARS chybu. Naopak, auto bude konzistentní v celém průběhu zatáčky a vy můžete získat cenné desetiny v každé poloměrem větší zatáčce.

 

Dejte však pozor na asfaltové tratě z větší přilnavosti, v tom případě je dobré koupit zadní ramena (303171) a tak zvaný levý a pravý C-HUB (302379 a 302380) v graphite provedení, tyto díly jsou o poznání tužší než verze hard, která je součástí stavebnice.

 

Jak nastavit ARS nápravu? Nijak moc neexperimentujte a držte se jednoho nastavení. Tedy bez podložek jak u uchycení na šasi, tak i u bloku řízení – spojovací tyč je tedy vodorovně. Auto takto funguje následně. Při nájezdu do zatáčky se auto nakloní na vnější stranu a zadní vnější rameno pro pruží a tím se zvětší sbíhavost zadního kola. Auto tak při vjezdu do zatáčky začne postupně při větším a větším nakloněním generovat více přilnavosti, ale jakmile se naklonění auta začne v průběhu zatáčky zmírňovat, zmenšuje se i sbíhavost a budeme mít více a více zatáčení a jsme schopni více dovírat zatáčku a být tak rychlejší.

Sbíhavost obou zadních kol nastavte zpočátku větší (cca. 2°) a postupně snižujte do té doby, než začne být auto pro Vás neklidné/špatně řiditelné.